FANDOM

13402200015477 full
Toni Ahva (s. 15. helmikuuta 1994) on helsinkiläinen opiskelija ja ehdokaana vuoden 2012 kunnallisvaaleissa. [1] Ahva on perussuomalaisten nuorin kuntavaaliehdokas Helsingissä. [2]

NäkemyksiäMuokkaa

Toni Ahva lähti ehdokkaaksi kuntavaaleihin, koska hänen mielestään nuorten asiat ovat rappiolla. Ahvan mukaan suurimpia nuoria koskettavia ongelmia Helsingissä ovat suuri nuorisotyöttömyys, nuorten syrjäytyminen, kouluttautuminen väärille aloille ja opiskelija-asuntojen kalleus. [3]

Ahva ei halua sitoutua oikeisto-vasemmistoakselilla kumpaankaan suuntaan. Hän valitsi perussuomalaiset, koska se on hänen mukaansa "pirteä ja tuore puolue tylsänharmaassa puoluekentässä". [4]

Vaaliteemoissaan Ahva painottaa koulutuksen ja terveydenhuollon merkitystä. Lisäksi hän korostaa nuorten asioiden korjaamista ja liikenteen sekä liikuntapalveluiden toimivuutta. [5]

Ahva tuomitsee koulujen ja terveyskeskuksien lakkauttamiset. Hänen mielestään hallinnon sekä turhan byrokratian kuluista karsimalla ja turhista menoista tinkimällä voidaan varoja siirtää palveluihin, joita jokainen kuntalainen tarvitsee. [6]

Ahva suhtautuu Helsingin, Espoon, Vantaan ja Sipoon yhteenliittämiseen varauksellisesti, mutta pitää asian selvittämistä ajankohtaisena. [7]

Blogissaan Ahva on tyrmännyt hallituksen suunnitelmat pakkoruotsin opetuksen aikaistamisesta ja uskonnon opetuksen karsimisesta. [8]

LähteetMuokkaa

  1. ToniAhva.com Viitattu 10.7.2012.
  2. Valpas.info - Helsingin Perussuomalaiset julkistivat ensimmäiset 62 kunnallisvaaliehdokastaan Viitattu 10.7.2012.
  3. Helsingin Sanomat - HS kysyi kolmelta nuorelta, miksi he lähtivät ehdolle kuntavaaleihin Viitattu 11.7.2012.
  4. ToniAhva.com - Toni Ahva esittely Viitattu 11.7.2012.
  5. ToniAhva.fi - Tavoitteeni lyhyesti Viitattu 11.7.2012.
  6. ToniAhva.com - Vaaliteemat Viitattu 11.7.2012.
  8. Toni Ahva blogi - Pakkoruotsin opetuksen aikaistaminen on järjetön ajatus Viitattu 11.7.2012.